العملات الرقمية والتسويق الشبكى


هل يمكن الربط بين العملات الرقمية والتسويق الشبكى؟؟

هذا ما سنتستعرضه في هي هذه المقالة:

في رأى الشخصى انا لا اؤمن بالتسويق الشبكى نهائيا حتى وان اخلتلف معي البعض، ولكن هذه تجربتي مع التسويق الشبكى. 
من وجهة نظرى الشخصية ان التسويق الشبكى ماهو الا نصب واحتيال واستغلال افراد من المجتمع لأحلام بعض الناس في الثراء السريع وكما يقولون النجاح المادى والاستقلاليه المادية وكلام كثير.

وخليني اتكلم معاك بالعامية شوية .

ايه لزمة اني اشتري منتج او سلعه ما موجودة ومتوافرة في السوق باضعاف اضعاف ثمنها،علي امل اني بعد ما اشترى السلعه او المنتج ده اني احقق السراء الفاحش او كما يدعون.
وطبعا بعد ما اقوم بشراء هذا المنتج او السلعه هبتدي اعمل الي اتعمل معايا بالحرف، وهو اني اجيب حد علشان اعمله غسيل مخ ويشتري نفس المنتج او السلعه من خلالي وبعدها احصل على عموله.

ده باختصار شديد هو لتسويق الشبكى.

وبكرر مرارا وتكرارا كل من يقوم بهذه الاعمال من التسويق الشبكى وخلافه او الترويج له ، ما هو الا نصاب ومحتال على افراد املهم في ذلك عمل ارباح خيالية وكبيرة كما يدعون.

نرجع لموضوعنا وهو هل يمكن الربط بين العملات الرقمية والتسويق الشبكى ام لا؟؟؟

اظن دلوقتي انت عرفت انا عملت المقدمة الطويله الي فاتت ده ليه.
خليني اقولك ياصديقي ان العملات الرقمية زى البيتكوين والايثيريوم والريبيل وغيرها، يمكن الربح منها من خلال عدة طرق ابرزها واهمها طريقتين وهم الاستثمار فيها عن طريق التخزين عند هبوط السعر وعند ارتفاعه مره اخرى نقوم بالبيع وهذه اول طريقة.

اما الطريقة الثانية وهي عن طريق منصات التداول. هتقولي يعني ايه منصات تداول ويعني ايه تداول اصلا؟؟

هرد عليك واقولك المنصات ده عباره عن شركات علي الانترنت بتوفر فيها العملات ده، وبناءا علي تحليلات للرسوم البيانيه والشارت اما صعودا او هبوطا يتم اخذ القرار اما بالبيع او الشراء، 

وهناك طريقة مستحدثة وهي دمج الاستثمار في العملات الرقمية بالتسويق الشبكى الي احنا نوهنا وتحدثنا عنه في بداية المقاله انه نصب وخداع واحتيال.

ليه نصب واحتيال. هجاوبك بكل بساطة ان فكرة قيام العملات الرقمية هي ليست انك تروح شركة وزى ما بيقولو تدفع فلوس مقابل اجزاء من هذه العملة هيتم نزولها كل يوم في حسابك.

وطبعا علشان تزود الاجزاء الي بتنزلك في حسابك او كما يدعون هؤلاء المحتالين، قم بطرح نفس الفكرة علي اقرب المقربين ليك، وحاول انك تدخلهم، من هنا هتاخد عموله على كل فرد تقوم بادخاله هذه النصبايه 

اكرر واكرر ان الاستفادة من العملات الرقمية من وجهة نظرى الشخصية المتواضعه اما بالاستتثثمار او التداول.

ونكرر ايضا ان الاستثمار عن طريق شراء العملات الرقمية عند هبوط سعرها، واعادة بيعها عند صعود السعر مرة اخرى.
والطريقة الاخرى وهي التداول من خلال منصات عالمية كما شرحنا بالسابق.

اما كما يدعون الاستثمار في العملات الرقمية من خلال التسويق الشبكي فهو نصب واحتيال وسرقة وخداع بكلمات براقة ولامعه في اذان املها اما عمل ارباح سريعه وخيالية في وقت قصير، او افراد هم همومهم زيادة مستوى معيشتهم ودخلهم الي الافضل لو حتى بالبسيط.

وبذلك يكون الاستثمار في العملات الرقمية بريئ براءه الذئب من دم بن يعقوب من التسويق الشبكي.


                   لو عجبك الموضوع اعمل متابعه واكتبلنا في الكومنتات عن موضوع حابب نناقشه




 

اكتب تعليق

أكتب تعليقا وتابعنا ليصلك كل جديد

أحدث أقدم